العودة   ملتقى نسائم العلم > ملتقى اللغات > ملتقى اللغات

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 09-30-2017, 09:41 PM
الصورة الرمزية أم أبي التراب
أم أبي التراب أم أبي التراب غير متواجد حالياً
غفر الله لها
 
تاريخ التسجيل: May 2017
المشاركات: 4,221
Arrow هل الخضر ملَك أم رسول أم نبي أم ولي ؟.؟Al-Jidr fue un Profeta? HIZIR PEYGAMBER MİDİR?

هل الخضر ملَك أم رسول أم نبي أم ولي ؟.
؟Al-Jidr fue un Profeta?

HIZIR PEYGAMBER MİDİR?




الحمد لله الظاهر من إطلاق القرآن أنه نبي .
قال الشيخ الشنقيطي – رحمة الله تعالى عليه – في تفسير قوله تعالى "فَوَجَدَا عَبْدًا مِّنْ عِبَادِنَا آتَيْنَاهُ رَحْمَةً مِّنْ عِندِنَا وَعَلَّمْنَاهُ مِن لَّدُنَّا عِلْمًا " الكهف/65 :
ولكنه يفهم من بعض الآيات أن هذه الرحمة المذكورة هنا رحمة نبوة ، وأن هذا العلم اللدني علم وحي … ومعلوم أن الرحمة وإيتاء العلم اللدني أعم من كون ذلك عن طريق النبوة وغيرها ، والاستدلال بالأعم على الأخص في أن وجود الأعم لا يستلزم وجود الأخص كما هو معروف ، ومن أظهر الأدلة في أن الرحمة والعلم اللدني الذين امتن الله بهما على عبده الخضر عن طريق النبوة والوحي قوله تعالى " وَمَا فَعَلْتُهُ عَنْ أَمْرِي " الكهف / 82 ، أي : وإنما فعلته عن أمر الله جل وعلا ، وأمر الله إنما يتحقق بطريق الوحي ، إذ لا طريق تعرف بها أوامر الله ونواهيه إلا الوحي من الله جل وعلا ، ولا سيما قتل الأنفس البريئة في ظاهر الأمر ، وتعييب سفن الناس بخرقها ؛ لأن العدوان على أنفس الناس وأموالهم لا يصح إلا عن طريق الوحي من الله تعالى ، وقد حصر تعالى طرق الإنذار في الوحي في قوله تعالى "قُلْ إِنَّمَا أُنذِرُكُم بِالْوَحْيِ" الأنبياء/45 ، و " إنما " صيغة حصر .
" أضواء البيان " ( 4 / 172 ، 173 ) .
وقال :
" . . . وبهذا كله تعلم : أن قتل الخضر للغلام ، وخرقه للسفينة وقوله " وَمَا فَعَلْتُهُ عَنْ أَمْرِي " ، دليل ظاهر على نبوته ، وعزا الفخر الرازي في تفسيره القول بنبوته للأكثرين ، ومما يستأنس به للقول بنبوته تواضع موسى عليه الصلاة والسلام له في قوله " هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلَى أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْدًا"الكهف/66، وقوله "قَالَ سَتَجِدُنِي إِن شَاءَ اللَّهُ صَابِرًا وَلَا أَعْصِي لَكَ أَمْرًا" الكهف/69 ، مع قول الخضر له "وَكَيْفَ تَصْبِرُ عَلَى مَا لَمْ تُحِطْ بِهِ خُبْرًا" الكهف/68 . "
أضواء البيان (3/326) .



الإسلام سؤال وجواب*
الشيخ محمد صالح المنجد
رد مع اقتباس
  #2  
قديم 09-30-2017, 09:43 PM
الصورة الرمزية أم أبي التراب
أم أبي التراب أم أبي التراب غير متواجد حالياً
غفر الله لها
 
تاريخ التسجيل: May 2017
المشاركات: 4,221
Post



Al-Jidr fue un Profeta?

Alabado sea Alل.

Segْn el sentido (significado) de los versيculos Corلnicos parece que fuera Profeta.
Sheij al-Shanqiti (que Alل tenga misericordia de él) dijo en su comentario sobre la aleya (interpretaciَn del significado)
“Encontraron a uno de Nuestro siervos [Jidr] a quien habيamos agraciado con Nuestra misericordia y transmitido algunos conocimientos [que Moisés no poseيa]”.
[18:65]
“Se debe entender de algunas aleyas que la misericordia aquي mencionada era la misericordia de la Profecيa, y que este saber que proviene de Alل era el conocimiento de la revelaciَn (wahy)... Es sabido que la misericordia y el don de la sabidurيa de Alل es mلs general y llega en muchas mلs formas que a través de la profecيa. Como es bien sabido el hecho de que algo general exista no necesariamente implica que algo mلs especيfico exista. Una de las indicaciones de que la misericordia y la sabidurيa con la cual Alل bendijo a su siervo al-Jidr fue la profecيa y la revelaciَn es la aleya (interpretaciَn del significado)
“...Yo no lo hice por propia iniciativa...”
[18:82]
Es decir, que lo hizo por mandato de Alل, y el mandato de Alل es sَlo establecido a través de la revelaciَn (wahy), porque no hay forma de que los mandatos y prohibiciones de Alل sean conocidos excepto por medio de su revelaciَn, especيficamente en relaciَn a dar muerte a una persona aparentemente inocente como narra esa historia y el daٌo producido a la barca haciendo un agujero en ella, porque cometer actos de agresiَn contra las personas solamente puede ser validado por una revelaciَn de Alل. Alل ha restringido la metodologيa de los profetas en su forma de exhortar a la gente, como cuando dijo en el Corلn (interpretaciَn del significado):
Diles [،Oh, Muhammad!]: Sَlo os exhorto con lo que me ha sido revelado.
[21:45]
La palabra innama (traducida aquي como “sَlo”) implica limitaciَn o restricciَn.
Extraيdo del libro Adwaa’ al-Bayaan, 4/172, 173
Dijo también:
En este contexto comprendemos que al-Jidr mata al muchacho y hace un agujero en la barca y luego dice:
“Yo no lo hice por propia iniciativa”.
[18:82]
Claramente indica que era un Profeta. Al-Fajr al-Raazi, en su tasfir, atribuyَ a que sea visto como un Profeta a muchos estudiosos. Otro factor que podrيa indicar que era Profeta es el hecho de que Moisés (que la paz sea con él) se comporto humildemente ante él y le dijo (interpretaciَn del significado):
“Moisés le dijo: ؟Puedo seguirte para que me instruyas sobre aquello que se te ha enseٌado?”
[18:66]
“Dijo: Verلs, si Allah quiere, que lo resistiré y no te desobedeceré”.
[18:69]
Aunque al-Jidr le dijo (la interpretaciَn del significado):
“؟Cَmo podrيas soportar algo que desconoces?”.
[18:68]
Ver Adwaa’ al-Bayaan, 3/326.


Sheij Muhammad Salih Al-Munajjid*
رد مع اقتباس
  #3  
قديم 09-30-2017, 09:48 PM
الصورة الرمزية أم أبي التراب
أم أبي التراب أم أبي التراب غير متواجد حالياً
غفر الله لها
 
تاريخ التسجيل: May 2017
المشاركات: 4,221
Arrow

HIZIR PEYGAMBER MİDİR?
Hamd, yalnızca Allah'adır.
Kur'an-ı Kerîm'de geçen haline bakılırsa, Hızır -aleyhisselâm- bir peygamberdir.
Nitekim müfessir eş-Şenkîtî -Allah ona rahmet etsin- Allah Teâlâ'nın:
(فَوَجَدَا عَبْداً مِنْ عِبَادِنَا آتَيْنَاهُ رَحْمَةً مِنْ عِنْدِنَا وَعَلَّمْنَاهُ مِنْ لَدُنَّا عِلْماً) [ سورة الكهف الآية: ٦٥ ]
"Orada kendisine katımızdan bir rahmet verdiğimiz ve büyük bir ilim öğrettiğimiz kullarımızdan sâlih bir kul buldular."[1]
Bu sözünü tefsir ederken şöyle demiştir:
"Fakat bazı âyetlerden, burada zikredilen rahmetten kastın; nübüvvet/peygamberlik rahmeti anlaşılır.Ledün ilmi ise, vahiy ilmidir...
Bilindiği gibi rahmet ve ledün ilmi verilmesi, peygamberlik veya başka yollarla olmasından daha umumîdir.
Aynı şekilde bilindiği gibi, umumî olan rahmetten hususî olan nübüvvet sonucunu çıkarmak, umumî olan rahmetin olması için hususî nübüvvetin olmasını gerektirmez.
Âyette geçen rahmet ve ledün ilminin, Allah Teâlâ'nın, kulu Hızır -aleyhisselâm-'a peygamberlik ve vahiy yoluyla lutfettiğine delil teşkil eden en açık şey, şu âyettir:
( وَمَا فَعَلْتُهُ عَنْ أَمْرِي) [ سورة الكهف من الآية: ٨٢ ]
"Ben, bütün bunları kendiliğimden yapmış değilim." [2]
Yani: "Bütün bunları, ancak Allah -azze ve celle-'nin emriyle yaptım", demektir.
Allah Teâlâ'nın emri ise, ancak vahiy yoluyla gerçekleşir. Öyle ki Allah Teâlâ'nın emirleri ve yasakları, O'ndan gelen vahiyden başka bir yolla bilinmez. Özellikle de görünüş olarak suçsuz bir cana kıymak (onu öldürmek) ve insanların gemisini delerek kusurlu hale getirmek gibi şeyler. Çünkü insanların canlarına ve mallarına kasdetmek, ancak Allah Teâlâ'dan gelen vahiy yoluyla olursa doğru olur.
Nitekim Allah Teâlâ, vahiy konusunda uyarma ve ikaz etme yollarını şu sözüyle sınırlı tutmuştur:
( قُلْ إِنَّمَا أُنْذِرُكُمْ بِالْوَحْيِ وَلا يَسْمَعُ الصُّمُّ الدُّعَاءَ إِذَا مَا يُنْذَرُونَ) [ سورة الأنبياء الآية: ٤٥ ]
"(Ey Muhammed! O müşriklere) De ki: Ben, sizi ancak (Allah tarafından gelen) vahiy ile (cehennem azabından) uyarıyorum. Fakat sağırlar (kâfirler), uyarıldıkları zaman bu çağrıya kulak asmazlar." [3]
Âyette geçen "İnnemâ" lafzı, hasr (sınırlandırma) sıygasıdır." [4]
Müfessir eş-Şenkîtî -Allah ona rahmet etsin- yine şöyşe demiştir:
"... Bütün bunlarla şunu öğreniyoruz: Hızır -aleyhisselâm-'ın çocuğu öldürmesi, gemiyi delmesi ve "Ben, bütün bunları kendiliğimden yapmış değilim." [5] demesi, onun peygamber olduğuna açık delildir.
Müfessir Fahruddîn er-Râzî, müfessirlerin çoğunluğunun Hızır -aleyhissselâm-'ın peygamber olduğu görüşünde olduklarını tefsirinde zikretmiştir.
İnsanın, Hızır -aleyhisselâm-'ın peygamber olduğu görüşüne meyletmesine sebep olan şeylerden hususlardan birisi de, Musa -aleyhisselâm-'ın ona mütevâzî davranarak şöyle demesidir:
(قَالَ لَهُ مُوسَى هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلَى أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْداً) [ سورة الكهف من الآية: 66 ]
"Musa ona: Sana öğretilenlerden, bana doğruyu bulmama yardım edecek bir bilgi öğretmen için sana tâbi olayım mı? dedi." [6]
Yine Musa -aleyhisselâm-'ın ona şöyle demiştir:
( قَالَ سَتَجِدُنِي إِنْ شَاءَ اللَّهُ صَابِراً وَلا أَعْصِي لَكَ أَمْراً) [ سورة الكهف من الآية: 69 ]
"Musa ona:Beni inşaallah (senden gördüklerime) sabreden kimse olarak bulacaksın. Senin hiçbir emrine karşı gelmeyeceğim." [7]

Hızır -aleyhisselâm- ise ona şöyle demiştir:
(وَكَيْفَ تَصْبِرُ عَلَى مَا لَمْ تُحِطْ بِهِ خُبْرًا) [ سورة الكهف من الآية: 68 ]
"İçyüzünü kavrayamadığın (senden gizli olan) bir bilgiye nasıl sabredeceksin." [8]
[1] Kehf Sûresi: 65
[2] Kehf Sûresi: 82
[3] Enbiyâ Sûresi: 45
[4] Edvâu'l-Beyân Tefsiri, cilt: 4, sayfa: 172-173
[5] Kehf Sûresi: 82
[6] Kehf Sûresi: 66
[7] Kehf Sûresi: 66
[8] Kehf Sûresi: 68 ( Edvâu'l-Beyân Tefsiri, cilt: 3, sayfa: 326 )



www.islamqa.com*

رد مع اقتباس
إضافة رد


ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

كود [IMG]متاحة
كود HTML معطلة




الساعة الآن 05:50 PM


Powered by vBulletin™ Version 3.8.7
Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. تركيب: استضافة صوت مصر